jaka reklama jest najskuteczniejsza w internecie
| | | | | | |

Jaka reklama jest najskuteczniejsza w Internecie?

Najbardziej efektywna kampania reklamowa to taka, która realizuje wyznaczone przez Ciebie cele. Zaczyna się to od postawienia sobie pierwszego pytania i często napotkania pierwszej przeszkody: Czy zdefiniowałeś(-aś) cele swoich kampanii? Ten podstawowy błąd jest popełniany przez większość przedsiębiorców. Pragną SPRZEDAWAĆ, lecz nie zawsze zastanawiają się nad konkretnymi krokami, które powinny być podjęte, aby sprzedaż faktycznie nastąpiła. Istnieje mnóstwo możliwości promocji – od Facebook Ads, Google Ads, poprzez influencerów, marketing szeptany, aż po bilbordy, SEO, banery, ulotki i wiele innych dostępnych opcji. Kluczowe jest jednak podejście do reklamy z rozwagą. Dowiedz się, jak to zrobić!

Reklama w Internecie – jak zrobić ją dobrze?

Rozpocznij od dogłębnego zrozumienia swojej marki oraz produktu/usługi. Określ swojego idealnego klienta, jakie problemy rozwiązujesz i na jakie potrzeby odpowiadasz. Następnie opracuj strategię komunikacji. Nie jest to tak trudne, jak się wydaje. Zacznij od podstaw – pierwszego spotkania. Wyobraź sobie, że spotykasz kogoś nowego, a ta osoba mówi: KUP TO TERAZ. Nie wiesz:

  • jaki to produkt,
  • czy produkt jest ci potrzebny,
  • czy spełni twoje oczekiwania,
  • czym się zajmuje ta osoba,
  • czy możesz jej zaufać.

Podobnie jest w internecie. Twoja oferta lub post to jak opisane wcześniej spotkanie. Musisz wyjaśnić, czym jest produkt, komu jest potrzebny i jakie korzyści przynosi. Dopiero wtedy odbiorca zastanowi się nad zakupem. Co ważne – zastanowi się, a niekoniecznie kupi.

Przedstaw swój produkt/usługę, wyjaśniając ich wartość, sposób korzystania i dlaczego warto się nimi zainteresować. Są to treści edukacyjne, które zwiększają świadomość odbiorców i angażują ich. Mówiąc prościej, odbiorca staje się potencjalnym klientem, bo wie, co możesz mu zaoferować.

Następny etap to wzbudzenie emocji – potencjalny klient powinien polubić twoją markę, produkt lub usługę. Zbliży to klienta do Ciebie i ułatwi decyzję zakupową. Możesz tego dokonać poprzez treści pokazujące, jak korzystać z produktu, jak powstał, czy też dowody społeczne. Szczególnie przydatne są one, gdy oferujesz coś wyjątkowego. Odbiorca musi zaufać, że produkt jest dobry, a twoja firma wiarygodna. Gdy masz dużą konkurencję i wiele podobnych produktów na rynku, możesz zastosować jedną z dwóch strategii: walczyć ceną lub zapewnić dodatkową wartość poprzez doskonałą obsługę, poczucie bezpieczeństwa i zaangażowanie wobec marki. Dzięki temu klienci wybiorą właśnie Ciebie.

W kontekście komunikacji marketing internetowy nie różni się znacząco od sprzedaży osobistej. Najpierw prezentujesz, zaciekawiasz i rozmawiasz, a dopiero potem zachęcasz do zakupu. Nigdy na odwrót, bo to po prostu nie zadziała.

Skuteczna reklama na Facebooku

Zacznijmy od nieco teorii i pięciu podstawowych celów reklamowych na Facebooku:

  1. Kreowanie zaangażowania odbiorców i świadomości marki
  2. Maksymalizacja liczby odtworzeń filmów
  3. Maksymalizacja liczby wejść na stronę internetową
  4. Zachęcenie odbiorców do kontaktu przez Messenger
  5. Konwersje

Zgodnie z tym, co wspomnieliśmy wcześniej, kolejne kroki i cele reklamowe powinny następować w logicznej sekwencji. Wiemy, że pragniesz sprzedawać więcej. Na Facebooku, w Google czy w internecie nie można jednak osiągnąć natychmiastowych marketingowych sukcesów i zysków. To proces, którego doświadczają wszyscy – od najmniejszych lokalnych firm po największe sklepy internetowe.

Przykład: Czy znasz markę Samsung? Ile osób, według Ciebie, wie, że Samsung produkuje dobre telefony? Dużo, prawda? Dlaczego zatem Samsung nadal reklamuje się w telewizji? Przecież wszyscy go już znają. Jednak tutaj nie chodzi tylko o rozpoznawalność, ponieważ kreowanie świadomości marki NIGDY się nie kończy. Ci, którzy zaczną ten proces wcześniej, mają szansę na to, że gonitwa konkurencji nie zakończy się dogonieniem. Dlatego też nigdy nie powinieneś rezygnować z kampanii, które mają na celu sprawić, że ludzie poznają Cię, Twój produkt/usługę i dadzą Ci szansę na zdobycie ich sympatii.

Wybierz właściwy cel reklamowy

Wybór odpowiedniego celu reklamowego ma kluczowe znaczenie, ponieważ wpływa na format reklamy. Badania pokazują, że aż 56% efektywności kampanii cyfrowej zależy od jakości kreacji (źródło: Nielsen Catalina Solutions 2017; Okres 2016Q1 2017). Nie pozwól więc, aby Twoja reklama była niedopasowana lub niechlujna. Sprawdź, jak dobrać właściwą formę reklamy online i reklamy na Facebooku do celu reklamowego.

  1. Budowanie zaangażowania odbiorców i świadomości marki Posty typu “engagement” – zawierające zdjęcie i edukacyjny tekst, zwiększające świadomość i zaangażowanie odbiorców.
  2. Maksymalna liczba odtworzeń materiału wideo Posty z wideo, w których wyjaśniasz, czym jest Twój produkt, jak powstał i jakie korzyści lub rozwiązania problemów oferuje. W marketingu można wyróżnić trzy główne typy:
  • “how to use” – pokazujący, jak korzystać z produktu,
  • “how it’s made” – ukazujący proces powstawania produktu lub usługi,
  • “social proof” – prezentujący opinie zadowolonych klientów, którzy stają się ambasadorami marki.
  1. Maksymalna liczba przejść na stronę internetową Posty typu “link click” – zawierające zdjęcie, które po kliknięciu przenosi na stronę internetową. Ważne jest, aby treść postu odpowiadała zawartości strony docelowej.
  2. Przekierowanie odbiorcy do kontaktu przez Messenger Zachęć odbiorcę, który zna już Twój produkt/usługę i markę, do kontaktu przez Messenger za pomocą postu z przyciskiem „Wyślij wiadomość”. Zaproś go do zadania pytania – ułatwi mu to rozpoczęcie rozmowy, a Tobie na udzielenie odpowiedzi.
  3. Konwersje W tym miejscu dochodzi do sprzedaży. Twój odbiorca powinien zobaczyć reklamę zachęcającą do zakupu. Jeśli wcześniejsze etapy i cele zostały zrealizowane, wystarczy nie przeszkadzać w procesie zakupu – Twój odbiorca jest już na niego odpowiednio przygotowany. Kampanie tego typu opierają się na skryptach śledzących osoby klikające reklamę. Dzięki nim Facebook wie, czy osoba jest zainteresowana, czy nie, i co najważniejsze – czy dokonała zakupu, czy nie.

Ważne: bez mechanizmu “pixel” lub conversion API nie da się skutecznie realizować kampanii zoptymalizowanych pod sprzedaż. Dlatego jako FastTony pomagamy klientom prawidłowo skonfigurować zdarzenia podczas wdrożenia narzędzia Smart.

Niezależnie od tego, co chcesz promować, najskuteczniejsza reklama online to taka, która będzie przemyślana, optymalizowana na bieżąco, będzie miała odpowiedni budżet i solidną strategię. Reszta to kwestia czasu, Twojej wytrwałości i danych. Dlaczego danych? Ponieważ to dane mówią, czy coś działa, czy nie. To dane mówią, czy kampania jest efektywna, czy nie. Co najważniejsze, dzięki danym, algorytmy wykorzystywane przez FastTony podejmują właściwe decyzje: komu, kiedy i za jaką cenę pokazać Twoją reklamę, aby maksymalizować zyski przy najniższym budżecie.

Pamiętaj o ciągłej optymalizacji swoich kampanii, śledzeniu wyników i dostosowywaniu strategii. W miarę jak zdobywasz doświadczenie, będziesz lepiej rozumieć, jakie działania przynoszą największe korzyści dla Twojego biznesu. W ten sposób będziesz mógł skupić się na tych, które przynoszą najlepsze rezultaty, i stopniowo zwiększać swoją obecność w Internecie oraz sprzedaż.

Podobne posty